ساخت موزیک ویدیو

ساخت موزیک ویدیو | تصویربرداری موزیک ویدیو | فیلمبرداری کنسرت

ساخت موزیک ویدیو یکی از تاثیرگذارترین از عوامل پیشرفت و محبوبیت خواننده گان و گروه های موسیقی می باشد. در قرن 21 با رشد سریع تکنولوژی و رسانه و با پدیدار شدن اینترنت و شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و تیک تاک بخش عمده ای از مردم زمان خود را به این رسانه ها و شبکه های اجتماعی اختصاص می دهند. همین امر باعث فرصت فعالیت بسیاری از هنرمندان مانند خوانندگان و گروه های موسیقی در این رسانه ها شود. از همین رو بسیاری به فکر فرو رفته که چگونه از این فرصت نوین استفاده کنند. ساخت موزیک ویدئو راهکار استفاده از این فرصت است.

ساخت موزیک ویدئو باعث ارائه بهتر و شکیل تر موسیقی در این رسانه ها می شود. یک موزیک ویدیو زیبا و جذاب میتوان توجه بسیاری از مردم و مخاطبین را جذب کند و باعث فروش بیشتر و افزایش محبوبیت خوانندگان و موسیقیدانان شود.

چرا ساخت موزیک ویدئو بسیار مهم است ؟

همانطور که قبلا گفته شد ساخت یک موزیک ویدیو جذاب می تواند تاثیر بسیاری بر مخاطبین و همچنین تاثیر بسیاری بر محبوبیت هنرمندان داشته باشد.خوانندگان و گروه های موسیقی به تاثیر ساخت موزیک ویدئو بر افزایش هواداران و دنبال کنندگان خود شده اند. ساخت یک موزیک ویدیو جذاب می تواند زمینه ساز اجرای یک کنسرت بزرگ برای خوانندگان و نوازندگان باشد.

عوامل تاثیر گذار بر ساخت موزیک ویدیو جذاب کدامند ؟

در کارهای هنری خلاقیت حرف اول را می زند، چه بسا در ساخت موزیک ویدیو این ویژگی خود را بیشتر نشان می دهد. آژانس تبلیغاتی ایران فیلم شو با به کارگیری خلاقیت در ساخت موزیک ویدیو علاوه بر کاهش هزینه های تولید، حس و حال موسیقی را به نحوه جذابی به مخاطب منتقل می کند،به طوری که مخاطب هدف این حس را به خوبی در آغوش بگیرد، سپس با مشاوره به مشتریان عزیز موزیک ویدیو را در فضای اینترنت و شبکه های اجتماعی به اشتراک میگذاریم و همین مورد به دیده شدن و برند شدن خواننده گان و موسیقی دانان کمک شایانی می کند.

انواع روش های ساخت موزیک ویدیو

در ساخت موزیک ویدئو میتوان از روش های مختلف و تکنیک های متفاوت فیلم سازی استفاده کرد. از این روش ها میتوان به استفاده از انیمیشن ، فیلمبرداری از نمایش زنده ، ساخت فیلم مستند، استفاده از فیلمنامه و داستان و … ، نام برد. یکی از موارد تاثیر گذار در استفاده از روش ها نام برده بودجه است به طوریکه کمپانی های بزرگ هزینه بالایی حتی برای ساخت ساده ترین موزیک ویدیوها خرج می کنند حال آن که میشود با به کار گیری خلاقیت هنری به سادگی و با هزینه کمتری نیز می این عمل را به سرانجام رساند. این نکته مهم را در نظر داشته باشید.انتخاب هر گروه یا آژانس تبلیغاتی هر چقدر دقیق تر دقت کنید.

استفاده از یک فیلمنامه خلاقانه و جذاب

استفاده از یک فیلمنامه شاید به نظر کار بسیار دشواری باشد، ولی به محض شروع کار، به راحتی می توانید با به کارگیری ایده های خلاقانه یک فیلمنامه برای ساخت موزیک ویدئو ساخت. با داشتن یک فیلمنامه جذاب می توان طرح کلی و ایده های خلاقانه را به یک راهنمای مفید برای ساخت ویدیوی تبدیل کرد.

زمان مناسب برای فیلم برداری

نورپردازی یکی از اساسی ترین موارد در عکاسی تبلیغاتی و ساخت یک موزیک ویدو است وقتی حرف از ساخت یک موزیک ویدیوی جذاب برای مناسبت های خاص باشد.در ساخت موزیک ویدیوی در فضای باز باید به ساعات طلایی روز توجه داشته باشید. “ساعت طلایی” اصطلاحی برای است که برای عکاسی و تصویربرداری گفته میشود. که به زمان دقیقاً پس از طلوع و قبل از غروب خورشید اشاره دارد.

در یک روز ابری، شما قادر به گرفتن رنگ های شگفت انگیز و گرم خواهید بود. نور در این مواقع تقریباً کاملاً پراکنده است و نور شما گرم و غنی خواهد بود.. آژانس تبلیغاتی ایران فیلم شو با توجه به نوع نیاز و سبک موسیقی بهترین زمان و مکان را برای فیلمبرداری پیشنهاد خواهد داد.

فیلم برداری هوشمندانه در ساخت موزیک ویدیو

در ساخت موزیک ویدیو زمان فیلم‌برداری، باید حتما موسیقی را با صدای بلند پخش شود. بدون توقف و هر بار به طور کامل تمامی ترانه را فیلم‌برداری شود. هر چه میزان و حجم فیلم‌های ضبط شده، بیش‌تر باشد، در هنگام تدوین، دست کارگردان و همین‌طور، تدوین‌گر بازتر خواهد بود.

« ترکیب‌بندی» همان‌گونه که در عکاسی، اهمیت دارد، در ساخت موزیک ویدیو نیز، واجد اهمیت است. به طور کلی، ترکیب‌بندی ، یعنی چگونگی قاب و چگونگی قرارگیری سوژه در قاب فریم. این که قاب ما چقدر تعادل دارد، از هارمونی میان اجزا برخوردار است یا نه؟

تدوین موزیک ویدیو

تدوین موزیک ویدیو یکی از مهمترین بخش های ساخت یک موزیک ویدو است. به طور کلی، در هنگام تدوین آژانس تبلیغاتی ایران فیلم شو ابتدا نماهای مناسب و مورد نظر کارگردان را انتخاب می نماییم.برداشت های یک موزیک ویدیو یا یک تیزر تبلیغاتی ممکن است عالی باشند اما فقط از طریق تدوین درست تبدیل به موزیک ویدیو عالی می شوند.

احساس و ریتم حرکت در موزیک ویدیو جزء مواردی است که یک تدوین گر با تجربه به خوبی آن را می شناسد و با قضاوتی درست محل استفاده هر کدام از افکت های ویدئویی را در جایگاه مناسبی قرار می دهد . شما میتوانید این کار را بر عهده تدوین گران آژانس تبلیغاتی ایران فیلم شو بسپارید که با تدوین چندین پروژه ی تبلیغاتی و موزیک ویدیو حس خاص و ظریفی را به افکت های موزیک ویدیو شما می دهند .